2019-08-08

Większość zaburzenia sensoryczne u dzieci rozwija się poprawnie

Zdaniem specjalistów umiejętnie przeprowadzona terapia sensoryczna dla dzieci jest w stanie poradzić sobie z objawami zaburzenia. Problemem mogą się okazać zaburzenia sensoryczne. To dzieci okazujące strach przed wodą, piaskiem, trawą, czasem dotykiem czy czesaniem włosów. Takie zaburzenia wywołują u dziecka kłopoty z koncentracją, z systematycznością, z podzielnością uwagi. Większość zaburzenia sensoryczne u dzieci http://www.trampolina-dzieci.pl/zaburzenia-integracji-sensorycznej/ rozwija się poprawnie. Zajmowała się ona badaniem dzieci z trudnościami w koncentracji i bazując na swoim 40-letnim doświadczeniu stworzyła teorię SI, czyli integracji sensorycznej. Dzieci późno zaczynają siadać i chodzić. U dzieci nadwrażliwych na bodźce słuchowe domaganie się ściszenia radia, telewizji, piosenki, będą na porządku dziennym. Dziecko mające zaburzenia integracji sensorycznej wymaga specjalistycznej terapii i regularnej oceny specjalisty. U dzieci starszych występują problemy z kontaktem fizycznym, maluchy źle znoszą mycie ich, skracanie włosów, ubieranie. Zaburzenia sensoryczne są wyraźnie widoczne w zachowaniu dziecka. Większość dzieci ma określone, smaki, lubi pewne rytuały. Dzieci mają trudność w kontakcie z otoczeniem przez to, że nie potrafią przyjmować. Dzieci nagradzane za wykonanie określonych zadań będą wiedziały, że warto się starać. Problem dotyka także wcześniaków, dzieci z uszkodzeniami okołoprodowymi i z wrodzonymi wadami układu nerwowego. Terapię si stosuje się przede wszystkim u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, choć współpracuje się także z niemowlętami. Zaburzenia integracji sensorycznej są charakterystyczne nie tylko dla dzieci, ale też dla dorosłych. Dzieci te boją się przedmiotów rzucanych w ich stronę,. Najczęściej dotykają dzieci. O skuteczności jej są przekonane osoby, które widzą jak poprawia się funkcjonowanie dzieci objętych terapią. Zaburzona jest też koordynacja wzrokowo- ruchowa, dzieci mają kłopoty z zachowaniem ; są impulsywne. Dzieci nadwrażliwe dotykowo czy czuciowo mają kłopoty z koncentracją uwagi, są słabsze motorycznie. Zaburzenia integracji sensorycznej nie wynikają z uszkodzeń narządów zmysłów, lecz są swoistymi problemami układu nerwowego z odbiorem, porządkowaniem i interpretacją bodźców zmysłowych. “high need baby” czyli dzieci o wysokich potrzebach. Jeśli martwisz się, że zaburzenia si dotyczą twojej pociechy, warto poprosić o opinię specjalisty. Poprzez zaburzenia sensoryczne rozumiemy tutaj wszystkie nieprawidłowości u dziecka dotyczące zmysłu dotyku, zaburzeń na tle wrażliwości wzrokowej oraz zaburzenia czuciowe i nadwrażliwość słuchową. Zaburzenia si u dzieci mogą objawiać się na wiele sposobów. Takie zaburzenia dość często utrudniają codzienne funkcjonowanie i konieczne jest zastosowanie u dziecka metod terapii z zakresu integracji sensorycznej. Jakie są przyczyny zaburzeń integracji sensorycznej? 15% a nawet więcej dzieci ma problemy w tym zakresie. Jest bardzo indywidualną sprawą, jak takie zaburzenia powstają u dzieci i w jakim okresie rozwoju zaczynają się pojawiać. Nie ma badań naukowych, które jednoznacznie określają przyczyny zaburzeń integracji sensorycznej. Zaburzenia integracji sensorycznej jak najbardziej można złagodzić i wyprowadzić podczas terapii integracji sensorycznej. Wcześnie zauważona nadwrażliwość sensoryczna a w konsekwencji zaburzenia na tym tle pod wpływem odpowiedniej terapii daje się wyeliminować. Zaburzenia integracji sensorycznej (zaburzenia si) to pojęcie funkcjonujące w psychologii od niedawna. Powyższe zaburzenia w odbiorze i integracji sensorycznej prowadzą. Odgłosy takie jak padający deszcz, burza, wiatr, są dla takich dzieci męczarnią. Dzieci mające zaburzenia sensoryczne odbierają bodźce ze świata zewnętrznego kilkanaście razy intensywniej niż inne dzieci. To oczywiście tylko przykłady – bardzo często dzieci mają inne objawy, ale rodzice wyraźnie widzą, że ich pociecha odbiega od rówieśników. Oczywiście nie oznacza, to że dzieci z danych grup będą miały zaburzenia SI, ale na pewno należy je bacznie obserwować i interweniować w razie potrzeby. Dzieci mające takowe zaburzenia niejako nie mają poukładanego świata odbioru wrażeń. Jeśli nasze dziecko nie ma takich problemów, to z pewnością w najbliższej rodzinie lub wśród znajomych znajdziemy dzieci z zaburzeniami. Zaburzenia SI ujawniają się dość wcześnie. U dzieci z zaburzeniami sensorycznymi taka droga jest znacznie dłuższa i odbierają one bodźce ze zdwojoną siłą. Niektóre dzieci nie chcą się bawić tak jak ich rówieśnicy. U dzieci z autyzmem system odbioru bodźców sensorycznych i przetwarzanie otrzymanych przez zmysły informacji jest zaburzony.

Zobacz także