infokiosk multimedialny (1)
Kategorie:

Kilka rozważań przy wyborze zewnętrznego kiosku cyfrowego

Zewnętrzne kioski informacyjne cyfrowe to wygodne wyświetlacze, które zapewniają dostęp do szeregu rozwiązań samoobsługowych. Firmy wykorzystują te kioski do interakcji z klientami poza ich budynkiem. Reklama cyfrowa jest najpopularniejszym zastosowaniem zewnętrznych kiosków cyfrowych, ponieważ zapewniają one inną lokalizację, w której możesz komunikować się z potencjalnymi klientami. Jednak zewnętrzny kiosk cyfrowy może również oferować interaktywność jako funkcję, pozwalając użytkownikom wybrać informacje, które chcą wyświetlić. Przykładem jest odnajdywanie drogi, ponieważ użytkownik może dotknąć lokalizacji na ekranie, aby wyświetlić wskazówki i informacje o pobliskim obszarze.

Być może zastanawiasz się nad dodaniem zewnętrznego kiosku cyfrowego do profilu swojej firmy, aby dotrzeć do szerszej publiczności i nawiązać z nią kontakt. Zanim to zrobisz, rozważ 7 kwestii, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze zewnętrznego kiosku cyfrowego .

1. Lokalizacja

Jedną z pierwszych kwestii, na jakie natkniesz się decydując się na wprowadzenie zewnętrznego wyświetlacza cyfrowego, jest miejsce, w którym zostanie on umieszczony. W zależności od przeznaczenia kiosku lokalizacja będzie się różnić. Wokół miejsca parkingowego należy umieścić kiosk z biletami na parking. Podczas gdy kiosk wskazujący drogę byłby bardziej prawdopodobnie umieszczony w miejscu wejścia, na przykład w parku handlowym, przybywający klienci mogliby udać się bezpośrednio do zewnętrznego kiosku cyfrowego i uzyskać wskazówki do sklepu, którego szukają.

Inną kwestią, którą należy wziąć pod uwagę przy rozważaniu lokalizacji, jest ziemia, na której będzie się znajdować. Obszar wokół, na którym zostanie umieszczony kiosk, musi być solidnym gruntem lub należy dodać dodatkowe podparcie, aby zapewnić bezpieczeństwo kiosku. Wreszcie przebywanie na zewnątrz oznacza, że ​​fizyczne połączenie z zasilaniem lub Internetem będzie trudniejsze. W przypadku, gdy Twój kiosk nie będzie w stanie wykonać tych połączeń z powodu zbyt dużej odległości od odpowiednich portów, potrzebne będzie dodatkowe okablowanie.

2. Ochrona przed warunkami atmosferycznymi

Największym zastrzeżeniem, jeśli chodzi o zewnętrzne infomaty cyfrowe, jest to, że będą one przez cały czas otwarte na żywioły. Wszystkie rodzaje pogody mogą uszkodzić elementy kiosku. Nadmierne ciepło może skrócić żywotność zewnętrznego wyświetlacza cyfrowego poprzez przegrzanie, podczas gdy opady deszczu, kurz i brud mogą uszkodzić układ elektryczny, jeśli dostaną się do urządzenia.

Ze względu na uszkodzenia, jakie mogą być spowodowane tymi warunkami atmosferycznymi, kioski zewnętrzne są budowane z dodatkową ochroną w porównaniu z typową wersją wewnętrzną.

Aby zwalczyć skutki cieplejszego klimatu, kioski zewnętrzne mogą być wyposażone w wbudowany klimatyzator w obudowie. Może to odizolować cieplejsze powietrze z zewnątrz i utrzymać niską temperaturę wewnątrz kiosku . Producenci mogą zmniejszyć ryzyko dostania się wody i brudu do urządzenia poprzez odpowiednie uszczelnienie korpusu. Stopień ochrony zapewniany przez obudowę sprzętu elektrycznego jest wskazywany przez otrzymany stopień ochrony IP. Ocena będzie miała dwie liczby, pierwsza oznacza ochronę przed ciałami stałymi, takimi jak kurz i brud, a druga oznacza ochronę przed cieczami. Na przykład kiosk zewnętrzny LamasaTech Guida ma stopień ochrony IP55, co oznacza, że ​​jest w większości zabezpieczony przed kurzem bez szkodliwych osadów i niskociśnieniowych strumieni wody ze wszystkich kierunków.

3. Bezpieczeństwo

Inną kwestią związaną z ochroną, z którą możesz się spotkać przy wyborze zewnętrznego kiosku cyfrowego, jest bezpieczeństwo urządzenia. Ze względu na przebywanie w przestrzeni publicznej urządzenie jest podatne na wandalizm i podejmowane są próby odebrania komponentów. Na przykład wiele kiosków ma wbudowany odtwarzacz z działającym na nich systemem operacyjnym, co może być celem złodziei. Infokioski zewnętrzne LamasaTech Guida mają bezpieczną wewnętrzną szafkę z zamkami zabezpieczającymi przed manipulacją, aby chronić zintegrowanego odtwarzacza przed wyjęciem przez osoby nieupoważnione.

Bezpieczeństwo fizyczne nie jest jedyną formą, którą możesz brać pod uwagę. Cyberbezpieczeństwo jest również problemem, a ze względu na przebywanie na zewnątrz, zauważenie efektów może potrwać dłużej niż w przypadku kiosku wewnętrznego. Hakerzy mogą zmienić Twój wyświetlacz, a ponieważ znajduje się z dala od Twojego budynku, możesz tego nie zauważyć. Powinno to zostać omówione z dostawcą kiosku na etapie składania zapytania dotyczącego planu, aby mieć pewność co do bezpieczeństwa internetowego kiosku.

4. Treść

Głównym powodem, dla którego będziesz chciał zacząć korzystać z zewnętrznego kiosku cyfrowego, będzie pomoc w dalszym rozpowszechnianiu przekazu Twojej firmy. 76% amerykańskich konsumentów wchodzi do sklepów, których nigdy wcześniej nie odwiedzali, po prostu z powodu oznakowania. Kiosk zewnętrzny pozwala dotrzeć do większej liczby osób i przyciągnąć ich wartością oferowaną przez Twoje treści.

CMS (system zarządzania treścią) może być używany do tworzenia treści, które będą wyświetlane w Twoim kiosku. CMS może również planować i monitorować twoją treść, pozwalając ci dokładnie kontrolować, jaka treść jest wyświetlana i kiedy. Możesz mieć szereg reklam skupiających się na różnych produktach, które chcesz wyświetlać w swoim kiosku zewnętrznym w określonych godzinach. Korzystając z CMS, możesz ustawić, które reklamy będą wyświetlane w preferowanych godzinach. Oznacza to również, że nie musisz uzyskiwać dostępu do kiosku za każdym razem, gdy chcesz zmienić wyświetlacz, ponieważ będziesz mógł korzystać z funkcji planowania do planowania zawartości.

Niektórzy producenci mogą dostarczyć Ci własny CMS. LamasaTech oferuje PeakSignage jako sposób na pomoc w zarządzaniu treścią za pomocą prostego edytora „przeciągnij i upuść”. PeakSignage ma dodatkową zaletę umożliwiającą zdalne zarządzanie kampaniami z chmury.