wulkanizacja opon (1)
Kategorie:

Jak zmienić oponę?

Znajdź bezpieczne miejsce
Gdy tylko zauważysz, że opona jest przebita, nie hamuj gwałtownie ani nie zjeżdżaj. Powoli zmniejszaj prędkość i poszukaj miejsca, najlepiej na prostym, utwardzonym odcinku, gdzie możesz bezpiecznie stanąć.
Nigdy nie próbuj wymieniać koła na wąskich drogach z naprzeciwka. Idźmy dalej (powoli), aż znajdziesz bezpieczniejsze miejsce. Podczas jazdy z płaskim kołem stan felgi pogarsza się, ale nadal lepiej jest wymienić koło tak, jakby nieuważny kierowca uderzył w ciebie podczas zmiany koła. Wulkanizacja opon marki to zakład, który czeka na Twój samochód w Warszawie.

Włącz światła awaryjne
Jeśli zatrzymałeś się, włącz migające światła. Dzięki temu inni kierowcy zauważą Cię na poboczu.

Zaciągnij
hamulec ręczny Przed wymianą przebitej opony zawsze zaciągnij hamulec ręczny. Minimalizuje to możliwość toczenia się samochodu.

Stosuj kliny pod koła Kliny
pod koła umieszczone przed lub za oponami, aby zapobiec toczeniu się pojazdu podczas procesu. Jeśli wymieniasz tylne koło, umieść kliny przed przednimi oponami. Jeśli płaska guma znajduje się z przodu, umieść kliny za tylną oponą.

Zdjąć kołpak
Użyj ostrego końca klucza, aby odkręcić nakrętki. W niektórych samochodach są sztuczne uszy, które są klamerkami, ale mogą być tylko ozdobą. Zobacz także nasz serwis i warsztat wulkanizacja opon Wilanów.

Poluzuj nakrętki koła
Za pomocą klucza przekręć nakrętki w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aż będą gotowe. Być może będziesz musiał naciskać to mocniej, ale to w porządku. W razie potrzeby użyj również stóp.
Poluzuj nakrętki ok. od 1/4 do 1/2, ale nie usuwaj go całkowicie. Wulkanizacja Mokotów jest najlepszym serwisem opon w Warszawie.

Umieść podnośnik pod samochodem
Podnośnik powinien być prawidłowo umieszczony pod ramą pojazdu, która jest płaska. Spód niektórych samochodów jest formowany wtryskowo z tworzywa sztucznego ze specjalną przestrzenią na podnośnik.

Podnoszenie samochodu
Aby zapobiec ześlizgiwaniu się podnośnika z powodu ciężaru samochodu, przed próbą jego podniesienia należy umieścić mały kawałek drewna. Ta taktyka może być szczególnie przydatna na asfalcie.
Jeśli podnośnik jest prawidłowo ustawiony, podnieś samochód, aż przebita opona znajdzie się około. 15 cm od ziemi. Nigdy nie umieszczaj żadnej części ciała pod pojazdem podczas lub po podniesieniu. Jeśli to możliwe, staraj się nie podnosić samochodu środkiem, ale każdym kołem.

Odkręć nakrętkę koła
Odkręć nakrętki. Ponieważ je poluzowałeś, możesz to zrobić ręcznie.

Zdejmowanie przebitej opony
Delikatnie pociągnij do siebie.

Zamocuj koło zapasowe w gnieździe
Wymień koło zapasowe, wymień śruby, nakrętki i zabezpiecz ręcznie. Możesz podeprzeć koło stopami, dopóki go nie przykręcisz. Pociągnij go kluczem dopiero po opuszczeniu.

Zejdźmy na dół autem
Użyj podnośnika, aby opuścić samochód tak, aby koło zapasowe znajdowało się na ziemi, ale cały ciężar pojazdu nie spoczywał nawet na kole. W tym momencie dokręć nakrętki kluczem, przekręć je do oporu zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Całkowicie opuść samochód
Puść go na ziemię i wyjmij podnośnik. Jeszcze raz dokręć nakrętki.

Załóż kołpak koła
Jeśli pasuje do koła zapasowego, załóż go z powrotem w ten sam sposób, w jaki został usunięty. Jeśli nie pasuje, zabierz go z resztą sprzętu.

Spakuj wszystko
Masz podnośnik, klucz, kliny pod koła, przebite opony, może kołpak. Nie zapomnij ich spakować przed wyjazdem.

Sprawdź ciśnienie w kole zapasowym
Sprawdź ciśnienie w kole zapasowym, aby móc bezpiecznie poruszać się z nim. Tymczasowe części zamienne są potrzebne około. 60 psi. Jeśli jest płaski, idź na stację benzynową.

Zabierz przebitą oponę do mechanika
Tymczasowe opony zapasowe nie są przeznaczone do długich dystansów lub dużych prędkości, więc uważaj z nimi, dopóki nie znajdziesz specjalisty od gumy.